Feladat szövege: |
Közeledünk a tanév véghez, az általános iskolákban is hamarosan eljön a ballagás ideje. Sok ballagó osztály szervez utolsó közös együttlétként ünnepi étkezést, azaz bankettet. Tagja vagy ballagó osztályod szervezőbizottságának, amelyet osztályfőnököd vezet.
Mi lenne, ha visszarepülnétek az időben, és beszélhetnétek valakivel, aki 200 éve volt 14-15 éves?
Kétszáz éve … Ha egy nagy öreg mesélni kezd
Az osztályfőnököd elvárásai veled szemben
1. Válassz egy dĂszvendĂ©get a bankettre!
Válassz ki egy olyan ma is ismert embert, aki 1817-ben 14-15 éves volt!
2. KĂ©szĂtsd el a kapcsolati hálĂłját!
Aki sok neves, ma is számon tartott szemĂ©lyt ismert Ă©letĂ©ben, az biztosan sokat tud mesĂ©lni. Ez meggyĹ‘zheti osztályfĹ‘nöködet, hogy az általad kiválasztott szemĂ©ly megfelel dĂszvendĂ©gnek.
2.1. Válassz ki 10 olyan szemĂ©lyt, aki valamifĂ©le kapcsolatban állt a dĂszvendĂ©geddel!
- Alkoss belőlük három csoportot általad választott szempontok szerint! (pl. családtag stb.)
- Minden szemĂ©lynĂ©l tĂĽntesd fel egy-egy mondatban, hogy miĂ©rt fontos / mirĹ‘l hĂres ma, Ă©s milyen kapcsolatban állt a dĂszvendĂ©ggel!
2.2. A csoportok tagjai között találj három keresztirányú kapcsolatot!
- Keress köztĂĽk olyan szemĂ©lyeket, akik egymással is kapcsolatban lehettek, nem csak a dĂszvendĂ©geddel! (Ehhez akár Ăşjabb szemĂ©lyeket is bevehetsz a kapcsolati hálĂłba.)
2.3. Válassz ki egy szemĂ©lyt a kapcsolati hálĂłbĂłl, s bizonyĂtsd, hogy 1817-ben a dĂszvendĂ©ged Ă©s a választott szemĂ©ly lehettek-e egy idĹ‘ben egy helyen!
- Olyat keress, akivel lehetett, de ha nem találsz, azt bizonyĂtsd!
- Ezt a tĂ©nyt 3 informáciĂłforrással bizonyĂtsd!
- A választott ismerős ne legyen rokon!
Munkád bemutatása, megvédése közben a következő kérdésekre mindenképpen térj ki:
- Milyen forrásokat használtál a dĂszvendĂ©g Ă©s a hozzá kapcsolĂłdĂł szemĂ©lyek kiválasztásához?
- Miért ezeket a forrásokat választottad?
- Emelj ki egyet, ami nagy segĂtsĂ©g volt!
- Emelj ki egyet, ami nem volt segĂtsĂ©g, pedig jĂł ötletnek tűnt!
- Milyen szempontok alapján állĂtottad össze a kapcsolati hálĂłt?
-- MiĂ©rt pont ezeket a csoportokat alakĂtottad ki? Mit árulnak el a választott szemĂ©lyrĹ‘l?
- A találkozás esĂ©lyĂ©nek bizonyĂtĂ©kait hogyan kerested?
Döntéseidet minden esetben indokold! |