Feladat szövege: |
Kedves Versenyző!
Gratulálunk, hogy bejutottál a verseny döntőjébe!
Biztosan tudod, hogy 2018-ban több vizes Ă©vfordulĂł is van. PĂ©ldául már 25. Ă©ve ĂĽnnepeljĂĽk a vĂz világnapját, a FĹ‘városi VĂzművek is idĂ©n 150 Ă©ves. Ez jĂł alkalom arra, hogy iskolátokban szervezzetek egy „vizes” konferenciát, melynek ezt a cĂmet adtátok:
A Kárpát-medence kincse: a vĂz
Három szekcióban, három témában terveztek előadásokat, elismert szakemberek közreműködésével:
1. VĂzellátás a Kárpát-medencĂ©ben. A vĂzellátás műtárgyai
2. KörnyezetvĂ©delem Ă©s vĂz – feladatok Ă©s lehetĹ‘sĂ©gek
3. VĂz Ă©s turizmus; egĂ©szsĂ©gturizmus
A te feladatod a konferencia programfĂĽzetĂ©nek elkĂ©szĂtĂ©se. Meg kell szervezned továbbá a rĂ©sztvevĹ‘k szĂłrakoztatását is az elĹ‘adások szĂĽnetĂ©ben. Az iskolai könyvtár teljes állománya, valamint a számĂtĂłgĂ©pek is rendelkezĂ©sedre állnak a feladatok megoldásához.
A konferencia szervezésével kapcsolatban a te feladatod
A) A programfüzet megtervezése
A következő szempontoknak megfelelő elemeket kell tartalmaznia:
 Praktikus informáciĂłk: konferencia cĂme, helyszĂne, idĹ‘pontja stb.
 A fenti három szekciĂł közĂĽl egyet válassz ki Ă©s annak a programját jelenĂtsd meg rĂ©szletesen az elkĂ©szĂtett anyagban!
A programfüzet kötelező részei
1. Konferencia logĂłja - cĂmkefelhĹ‘
 KĂ©szĂts cĂmkefelhĹ‘t, amelyben minimum 10, a választott tĂ©mát jellemzĹ‘, ahhoz kapcsolĂłdĂł kulcsszĂł szerepel!
 Ha elektronikusan szeretnĂ©d elkĂ©szĂteni, akkor pĂ©ldául ezek az alkalmazások regisztráciĂł nĂ©lkĂĽli is működnek: WordArt, WordItOut
 SegĂtsĂ©gĂĽl megadunk nĂ©hány kulcsszĂłt a fenti tĂ©mákhoz:
1. vĂztározĂł, gát, zsilip, vĂzlĂ©pcsĹ‘
2. ivĂłvĂz, szennyvĂz, vĂzvĂ©delem, vĂzgyűjtĹ‘
3. vĂzitĂşra, gyĂłgyfĂĽrdĹ‘, szökĹ‘kĂşt, vĂzimalom
2. Szekcióelőadások
 A választott szekcióhoz tervezz 3 előadást! Olyan előadókat válassz, akik még élnek!
 A konferenciák programjában szokás az előadók foglalkozását, munkahelyét feltüntetni. Legalább az egyiket te is add meg róluk!
3. Ajánlott irodalom
A szekciók egyes előadásai az adott témáról már megjelent művek köré épülnek. Hogy az érdeklődő hallgatóság előzetesen felkészülhessen, a programfüzetben közölni kell ezen anyagok bibliográfiáját.
 KĂ©szĂts minimum 6 cĂmbĹ‘l állĂł ajánlĂł bibliográfiát a választott szekciĂł tĂ©májához,
 amelyben elektronikus és nyomtatott dokumentumok is szerepelnek,
 egy pedig ebben az iskolai könyvtárban is meglegyen!
4. Kiemelt mű
Az ajánlott művek bibliográfiájában feltüntetett művek közül válaszd ki azt, amelyik szerinted a leginkább használható az adott téma ismertetéséhez!
 Ezt emeld ki!
 Indoklásodat Ărd le Ăşgy a programfĂĽzetbe is, mintha a hallgatĂłságnak ajánlanád olvasásra az adott művet!
 A szóbeli beszámoló szakaszában a zsűri előtt pedig indokold választásod! Miért gondolod a témában jól használhatónak? (Téma, szerző, célközönség, terjedelem stb.)
B) Kikapcsolódás a szünetekben
A programok szünetében az iskola zenekara és kórusa szeretné szórakoztatni a résztvevőket.
 Keress olyan zeneművet, amely köthetĹ‘ a vĂz tĂ©májához!
 Nevezd meg a mű szerzĹ‘jĂ©t, cĂmĂ©t – tĂĽntesd fel a programfĂĽzetben ezt is!
 SegĂtsd a kĂłrusvezetĹ‘ munkáját Ă©s az Ă©rdeklĹ‘dĹ‘k tájĂ©kozĂłdását azzal, hogy utánanĂ©zel, a mű kottája melyik könyvtárban találhatĂł meg – Ărd be ezt is a fĂĽzetbe!
A munkád szóbeli védése a zsűri előtt
Rendelkezésedre álló idő: 5 perc
Munkád bemutatása, megvédése közben a következő kérdésekre mindenképpen térj ki:
 Az elĹ‘adĂłk/elĹ‘adások Ă©s az ajánlott irodalomjegyzĂ©k egyes tĂ©teleinek összeállĂtásához milyen tájĂ©koztatĂł eszközöket használtál? Melyik volt a leginkább segĂtsĂ©gedre?
 A források közötti válogatás során milyen szempontokat, elveket vettél figyelembe?
 A kiemelt forrást ismertesd a feladatban leĂrtak szerint! Milyen szempontok szerint választottad ki a többi forrás közĂĽl, miĂ©rt e mellett döntöttĂ©l?
 A kotta megtaláláshoz milyen/melyik tájékoztató eszközt használtad?
 A VĂzcseppek c. könyv miben volt segĂtsĂ©gedre, Ă©s miben nem? MiĂ©rt? Indokold formai, tartalmi szempontokkal!
Döntéseidet minden esetben indokold!
Munkád formája
A programfĂĽzetet kĂ©szĂtheted
 elektronikusan a számĂtĂłgĂ©p offline irodai programjait vagy regisztráciĂłt nem igĂ©nylĹ‘ online alkalmazásokat felhasználva,
 vagy papĂron ĂrĂłszerekkel
 vagy vegyesen.
Programfüzeted egy terv. Ha valamit nem tudsz szándékaid szerint bele/rászerkeszteni, annak a helyét jelöld meg, és utalj rá, mi kerüljön oda!
Ami a munkád sikerességéhez szükséges
 Meggyőző indoklás, érvelés.
 Az indoklás akkor hiteles Ă©s megalapozott, ha megbĂzhatĂł forrásokra támaszkodsz, Ă©s ezek szakszerűen szerepelnek is.
 A több Ă©s többfĂ©le forrás használata segĂti a szakszerűsĂ©get, hitelessĂ©get, megalapozottságot.
 A fájljaidat
 a számĂtĂłgĂ©p asztalán egy nevedre lĂ©trehozott mappába gyűjtsd! Máshova ne mentsĂ©l!
 Minden fájlodat mentsd rá az ajándĂ©kba kapott pendrive-ra is! De az asztalon is maradjon meg! KivetĂteni a saját pendrive-odrĂłl fogsz tudni.
 PapĂron kĂ©szĂĽlt jegyzeteidet, munkáidat a felkĂ©szĂĽlĂ©si szakasz vĂ©gĂ©n
 tedd bele ebben a feladatleĂrásba majd
 tedd az erre kijelölt asztalra!
|