Feladat szövege: |
Kedves Versenyző!
Gratulálunk, hogy bejutottál a verseny döntőjébe!
Biztosan te is tudod már, hogy világszerte egyre komolyabb problémává vált ivóvízzel ellátni Földünk lakosságát. Számos konferenciát is szerveznek ebben a témakörben. És már nyolcadik alkalommal minden évben megszervezik a Víz Világtalálkozót.
Képzeld el, hogy te is egyike vagy azoknak, akik ehhez kapcsolódva segítenek megszervezni egy magyarországi diáktalálkozót az ivóvízről.
A részt vevő általános iskolás diákok a programokon megismerkednek a magyarországi vízellátásához kapcsolható szebbnél szebb műtárgyakkal és azok szerepével, történetével. Több ilyen műtárgyat meg is látogatnak.
A te feladatod az, hogy részt vegyél az egyik szervezendő kirándulás előkészítésében, népszerűsítésében.
Kirándulás a Víz Diáktalálkozón
A kirándulás helyszíneiről, programjairól kell egy képes ismertetőt (szórólap/prospektus) összeállítanod.
A kirándulási lehetőséget népszerűsítő szórólap kötelező részei
1. Látnivalók - műtárgyak - 3 db
A kirándulás célpontjainak válassz három érdekes/fontos építményt a vízellátás műtárgyai közül!
Az egyiket válaszd az ajándékba kapott könyvből, Károlyi András: Vízcseppek c. összeállításából!
2. Ismertetők - 3 db
Készíts a meglátogatni kívánt helyszínekről rövid, érdeklődést felkeltő („hívogató”) képes ismertetőt!
3. Ajánlott irodalom - 6 db
Állíts össze egy 6 tételes bibliográfiát!
Mivel a résztvevők a kirándulás után egy vitaanyagot kell, hogy előterjesszenek a látottakról, ezért segítsd a munkájukat azzal is, hogy a témához és a meglátogatandó helyszínekhez kapcsolódó forrásokat ajánlasz!
Listád tartalmazzon nyomtatott és nem nyomtatott, írott szöveges és nem szöveges forrásokat is!
Javasoljuk, hogy nézz körül az iskola könyvtárában, internetes adatbázisokban és az Országos Vízügyi Igazgatóság honlapján is.
4. Bevezető szöveg, hívogató
Célod, hogy az általad tervezett kirándulást minél többen válasszák,
így szükséges egy bevezető, figyelemfelkeltő hívogató rövid szöveg is a szórólapra.
5. Képek
A szórólap célja a figyelemfelkeltés, így szükséges legalább egy kép is.
A képek szakszerűen megadott forrását legalább jegyzeteid tartalmazzák!
A munkád szóbeli védése a zsűri előtt
Rendelkezésedre álló idő: 5 perc
Munkád bemutatása, megvédése közben a következő kérdésekre mindenképpen térj ki:
Miért ezeket a műtárgyakat választottad?
Az irodalomjegyzék összeállításához hol és hogyan kerestél? Milyen tájékoztató eszközöket használtál? Melyik volt a leginkább a segítségedre?
A források közötti válogatás során milyen szempontokat, elveket vettél figyelembe?
A Vízcseppek c. könyv miben volt segítségedre, és miben nem? Miért? Indokold formai és tartalmi szempontokkal!
Döntéseidet minden esetben indokold!
Munkád formája
A szórólapot készítheted
elektronikusan a számítógép offline irodai programjait vagy regisztrációt nem igénylő online alkalmazásokat felhasználva,
vagy papíron írószerekkel
vagy vegyesen.
Szórólapod egy terv. Ha valamit nem tudsz szándékaid szerint bele/rászerkeszteni, annak a helyét jelöld meg, és utalj rá, mi kerüljön oda!
1 db A/4-es lap, melyet A3-ban is tervezhetsz, ha kézzel dolgozol.
Ami a munkád sikerességéhez szükséges
Meggyőző indoklás, érvelés.
Az indoklás akkor hiteles és megalapozott, ha megbízható forrásokra támaszkodsz, és ezek szakszerűen szerepelnek is.
A több és többféle forrás használata segíti a szakszerűséget, hitelességet, megalapozottságot.
A fájljaidat
a számítógép asztalán egy nevedre létrehozott mappába gyűjtsd! Máshova ne mentsél!
Minden fájlodat mentsd rá az ajándékba kapott pendrive-ra is! De az asztalon is maradjon meg! Kivetíteni a saját pendrive-odról fogsz tudni.
Papíron készült jegyzeteidet, munkáidat a felkészülési szakasz végén
tedd bele ebben a feladatleírásba majd
tedd az erre kijelölt asztalra!
Ami segíti munkádat
A szervezőbizottság szóbeli tájékoztatója. Ezalatt jegyzetelned is hasznos lehet.
A könyvtár teljes állománya rendelkezésedre áll.
Az interneten elérhető publikus forrásokat is használhatod.
Az internetet kommunikációra és nem publikus (jelszóval védett) felületek, szolgáltatások alkalmazására nem használhatod! Az itteni önálló munkádra vagyunk kíváncsiak.
Az iskola könyvtárostanárától kérdezhetsz.
Neki nem feladata megoldani munkádat. Olyan kérdésekre válaszol, amit egy felkészült könyvtárhasználónak sem kell tudnia, ami helyi sajátosság vagy aktuális probléma.
Kérdésedet pontosan, gyakorlott könyvtárhasználótól elvárható módon tedd fel!
Az informatikusoktól technikai segítséget kérhetsz.
Lapokat, írószereket találsz egy erre kijelölt asztalon.
Munkád értékelése
Felkészülésed során egy zsűritag végig figyelni fogja munkádat. Tőle ne kérdezz, ne magyarázd tevékenységeidet, döntéseidet! Ő egy megfigyelő. Azt értékeli, hogyan dolgozol, hogyan keresel, jegyzetelsz, alkotsz. |