Évfolyam: |
9-10. |
Versenyévad: |
2006/2007 |
FordulĂł: |
országos Ărásbeli |
NAT műveltségi terület: |
Anyanyelv és irodalom;Ember és társadalom |
Témakör: |
könyvtárhasználat,szövegértés,Reformkor, |
Könyvtárhasználati tudáselem: |
;dokumentumtĂpusok tartalmi jellemzĹ‘i;konkrĂ©t informáciĂł keresĂ©se;forráshasználat;informáciĂłfeldolgozás |
FeladattĂpus: |
;fogalommagyarázat;Ă©rtelmezĂ©s (szöveg, kĂ©p ...);kiegĂ©szĂtĂ©s |
Feladat szövege: |
Először olvasd el figyelmesen az alábbi szöveget, azután válaszolj a kérdésekre!
Fogalmazz meg egy lényeges kutató kérdést ebben a témában!
Alkoss 3 fontos kulcsszót, amelyek lefedik a fenti szöveg tartalmát!
Válaszolj az olvasott szöveg alapján az alábbi kérdésekre:
Mennyire fejlett iparral rendelkeztek a cseh tartományok?
Milyen volt Magyarország ipara a gyáralapĂtás szabadságának törvĂ©nybe lĂ©pĂ©se után ?
Mire jó az életerős mezőgazdaság és a fejlett ipar?
Mi volt List felfogása a vámokkal kapcsolatban ?
Hogyan értelmeznéd Kossuth „boroshordó-pincér” hasonlatát ?
Milyen céllal hozták létre az Iparegyesület ?
Mit jelentenek az alábbi kifejezések ?
• ótalom
• önnön
• sarjadó ipar
• minden vámot le kell bontani
|
|
Feladatlap
MegoldĂłkulcs |